måndag 27 juli 2009

En strimma hopp, med 15 dagar kvar..

Jag är från i fredags beredd att omvärdera mitt tidigare motsträviga ställningstagande om EU:s inflytande i Sverige!
Har alltid varit motståndare till reglering som givit förbud mot böjda gurkor, små äpplen och ojämna jordgubbar och andra" futtiliteter".Sådana frågor är knappast värda att betala ledamöter i EU för. Är fortsatt motståndare till att likrikta ALLA regler av speciell inhemsk karaktär.

En bättre rättssäkerhet och kontrollen av att de mänskliga rättigheterna inte kränks vare sig i Sverige eller i annat EU land,
ger jag däremot mitt fulla stöd!


I fredags blev jag uppringd av en mycket trevlig jurist från Europadomstolen som berättade att man just hade faxat till den svenska regeringen, ett förbud mot avvisning av H.tills man hunnit utreda om Sverige följt alla Artiklarna enligt lag.
OK det är inte slutgiltigt och ångest kvarstårför H.tills vi vet den slutliga bedömningen, men vi vet i alla fall att han inte sätts på något plan till Kabul om 15 dagar.
Om 15 dagar har han "sonat" sitt brott som han aldrig begick. Hon som falskeligen anmälde honom, kommer snart att få beskedet att han ännu inte kommer att dödas av talibanerna (som troligen planerades.) Vilket bakslag,att barnen fortfarande har sin far i Sverige.
H. är inte farlig vare sig för henne eller någon annan i världen,eftersom hans värdegrund inte bygger på våld eller "öga för öga",utan endast för alla människors rätt att få leva i fred, oavsett religion.

En strimma hopp för en rättvis utgång av denna rättsskandal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar